چرخ خیاطی و قطعات

انتخاب سوزن چرخ خیاطی مناسب

انتخاب سوزن چرخ خیاطی مناسب

انتخاب سوزن چرخ خیاطی مناسب

انتخاب سوزن چرخ خیاطی مناسب همیشه چالش مهمی در خیاطی و استفاده از چرخ خیاطی بوده. اینکه چه نوع سوزنی ، چه شماره ای و چه برندی رو انتخاب کنیم.در این مطلب قصد داریم این چالش رو برای شما برطرف کنیم.


انتخاب نوع سوزن

سوزن های معمول مورد استفاده در چرخ خیاطی خانگی-گلدوزی و در چرخ های سردوز خانگی نوع HA ،در چرخ های سردوز صنعتی که در تولیدی ها استفاده می شوند نوع DC، در چرخ های راسته دوز صنعتی نوع DB و در چرخ میاندوز از نوع DV باید استفاده کنید.

 

سوزن چرخ

انتخاب سایز یا شماره سوزن

شماره سوزن چرخ خیاطی را باید نسبت به نوع و ضخامت پارچه انتخاب کرد . به صور مثال برای دوخت پارچه های ظریف مانند تریکو و حریر از سوزن شماره 9 تا 12 که نسب به ضخامت متغیر است.برای پارچه های با ضخامت متوسط و معمولی از سوزن شماره 14 و برای پارچه های ضخیم و چرم از سوزن شماره 16 و 18 باید استفاده کنید که اگر با پایه غلطک مناسب چرخ خیاطی خانگی یا راسته دوز همزمان استفاده شود بهتر است .دز ضمن برای دوخت پارچه های تریکو و حریر از سوزن ژرسه یا ته آبی نیز استفاده می شود که در کنار پایه ژرسه دوز در چرخ های خیاطی خانگی-گلدوزی و پایه تفلون یا پلاستیکی در چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی بیشترین کارایی را خواهد داشت.

 

انتخاب برند سوزن چرخ

برند های سوزن چرخ خیاطی مناسب در بازار بسیار زیاد است که این امر موجب افزایش کالای بی کیفیت و غیر اصل شده است.بهترین و قدیمی ترین برند سوزن چرخ ارگان ژاپن و همچنین برند های آلمانی مانند TNI و گروز بکرت هستند.
شما می توانید از قطعات چرخ خیاطی نسبت به خرید انواع سوزن چرخ خیاطی در دوختنیها اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید