ابزار و ملزومات خیاطی

چگونه از قیچی دالبر استفاده کنیم ؟

قیچی دالبر

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no” woodmart_inline=”no”]

قیچی دالبر ابزاری حرفه ای با کاربرد های فراوان در خیاطی و هنر های مختلف می باشد ، که تنها یکی از آن ها جلوگیری از به اصطلاح ریش شدن لبه های پارچه می باشد . و در ایجاد طرح های زیگزاگی روی لبه پارچه و در چرم دوزی استفاده بسیاری دارد . اما مواردی خیلی جزئی و در عین حال با اهمیت وجود دارند که باعث بهره وری بیشتر از این ابزار می شوند. مانند نحوه استفاده، پارچه های مناسب، تیز کردن و نگهداری می باشد. که در ادامه عنوان میکنیم .
1.قبل از برش، پارچه را بدوزید
بسته به نوع پارچه خود می توانید از دوخت های مختلفی استفاده کنید و یا از دوخت دستی استفاده کنید تا احتمال ریش شدن پارچه کم تر شده و با برش قیچی ، طرحی زیبا را روی پارچه پیاده سازی کنید.
قیچی دالبر
2. برش را دور از دوخت خود انجام ندهید
فاصله زیاد برش شما از دوخت باعث ریش شدن پارچه خواهد شد . پس همیشه سعی کنید فاصله برش زیاد نباشد چون اگر پارچه شما ریش شود نمی توانید آن را به حالت اول برگردانید .
قیچی دالبر
3.برش شما باید با دوخت هم راستا باشد
لبه پارچه دالبری شده بسیار یک دست و تمیز به نظر خواهد آمد، اگر راستای برش با دوخت یکی باشد . برای انجام دادن بهتر این کار می توانید از یک خط کش کمک بگیرید . خط کش های فلزی به علت انعطاف پذیری و سختی برای این کار بهتر هستند.
قیچی دالبر
4.ابتدا روی یک پارچه تمرین کنید
برای ایجاد برش های دلخواه و زیبا قبلا روی یک یا چند تکه پارچه تمرین کنید تا کارکردن با آن برای شما آسان تر شده و نتیجه بهتری بگیرید.
قیچی دالبر
5.انتخاب پارچه و متریال مناسب
قیچی های دالبر اغلب توانایی برش پارچه ، چرم ، کاغذ و متریال های دیگری را دارند . اما برای اینکه که قیچی دالبر شما کند نشود باید فقط برای پارچه از آن استفاده کنید . هر چیزی غیر از پارچه و چرم به مرور زمان باعث کندی قیچی خواهد شد.
قیچی دالبر
6.از پارچه های ساده استفاده کنید
طرح های ایجاد شده با قیچی دالبر بر روی پارچه های طرح دار و راه راه، ظاهر مطلوبی را ایجاد نمی کند به نسبت پارچه های ساده و بدون طرح که زیبایی خاصی خواهد داشت.
قیچی دالبر
7.قیچی خود را به صورت دوره ای تیز کنید
قیچی دالبر با توجه به میزان استفاده شما کند می شود و نیاز به تیز کردن خواهد داشت . برای تیز کردن این ابزار می توانید به مراکز تخصصی و افراد حرفه ای در زمینه ابزار مراجعه نمایید . همچنین روش خانگی و سنتی نیز وجود دارد که در مطالب جدید عنوان خواهد شد.
قیچی دالبر
8.قیچی دالبر را حتما روغن کاری کنید
برای این کار کافیست دهانه قیچی را باز کرده و چند قطره روغن چرخ یا اسپری روغن چند منظوره به مرکز و پیچ قیچی بزنید و دهانه را چند بار باز و بسته کنید . همچنین از تمیز کردن قیچی خود غافل نشوید که در تیزی آن حتما تاثیر گذار خواهد بود.
قیچی دالبر

آیا این مقاله برای شما مفید بود ؟ در قسمت دیدگاه زیر همین مطلب عنوان کنید.

منبع: wikihow[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

قیچی دالبر professional

اتمام موجودی

280,000 تومان
مشکی
رنگ

قرمز, مشکی

[/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید