نازک دوزی

آموزش دوخت دامن تمام کلوش به روش مولر + الگو

دامن تمام کلوش

[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

دامن ها از جمله پوشش های مورد علاقه بانوان در سراسر دنیا می باشند . اینکه چه مدلی و با چه دوختی و از همه مهم تر با چه متدی یک دامن شیک و زیبا بدوزیم دارای اهمیت است .دامن تمام کلوش به دلیل پرکاربرد بودن و سادگی روش دوخت می تواند یکی از انتخاب های شما باشد.
با آموزش دوخت دامن تمام کلوش به روش مولر همراه نحوه رسم الگو با شما هستیم . که از مدل های رایج و پر طرفدار دامن می باشد ، در ادامه مطلب به این آموزش می پردازیم .
  • مقدار پارچه : قد دامن + عدد A × ۴
  •  اندازه های لازم: دور کمر و قد دامن
  •  دور کمر را تقسیم بر ۶ و منهای ١ می کنیم. عدد بدست آمده را عدد A می نامیم.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text css_animation=”bounceInRight” text_larger=”no” css=”.vc_custom_1567079985478{background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}”]

  • یک زاویه ٩٠ درجه می کشیم گوشه این زاویه را نقطه ١ می نامیم . از نقطه ١ عدد A را به صورت پرگاری پایین می آییم و این نقاط را روی ضلع های زاویه ٢ و 3 می نامیم . این خط پرگاری جدید را خط کمر می نامیم. از خط کمر عدد قد دامن را به صورت دورانی پایین می آییم و یک خط هلال دیگر ایجاد می کنیم و این نقاط را در ضلع های این زاویه ۴ و ٥ می نامیم. برای نامنظم کردن پایین دامن، نقاط ۴ و 5 را به صورت گونیایی امتداد می دهیم تا در یک نقطه همدیگر را قطع کنند، نقطه 6.
  •  در اثر این کار در پایین دامن چهار عدد هفت و هشت ایجاد می شود.
از این الگو ١ بار روی ۴ لای باز یا بسته یا ٢ بار روی دولای بسته برش می زنیم. در صورتی که همین دامن را به صورت کمرکشی خواسته باشیم، به جای عدد کمر از عدد باسن استفاده کرده و کمر آن را به صورت کش جدا می دوزیم.
امیدواریم که از این آموزش استفاده لازم را برده باشید.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”4688″ img_size=”550*550″ css_animation=”bounceInLeft” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید